Dieta Oczyszczająca

Kategoria:

99.00 

Ilość Dni: 7
Ilość posiłków w ciągu dnia:
5
Kaloryczność: 1600 kcal lub 2500 kcal
Możliwość powtarzania: Tak
Czas wysłania: do 12h
Plan dietetyczny zawiera:

📋  7-Dniowy Jadłospis
🛒  Lista Zakupów
📝  Wydruk na Lodówkę

Wyczyść

Czym jest dieta oczyszczająca – detoks?

Diety detoksykacyjne (detoks) są bardziej popularne niż kiedykolwiek.

Diety oczyszczające twierdzą, że oczyszczają twoją krew i eliminują szkodliwe toksyny z twojego ciała. Jednak nie jest do końca jasne, w jaki sposób to robią, jakie konkretnie związki mają wyeliminować i czy w ogóle działają. Jest to szczegółowy przegląd diet detoksykujących i ich skutków zdrowotnych.

Co to jest detoks?

Diety detoks to na ogół krótkoterminowe interwencje dietetyczne mające na celu wyeliminowanie toksyn z organizmu. Typowa dieta detoksykacyjna obejmuje okres postu, po którym następuje ścisła dieta składająca się z owoców, warzyw, soków owocowych i wody. Czasami detoks obejmuje również zioła, herbaty, suplementy i oczyszczanie okrężnicy lub lewatywy.

Podstawowe ścieżki to:

  • Odpocznij swoim organom poprzez post
  • Stymuluj swoją wątrobę, aby pozbyć się toksyn
  • Promuj eliminację toksyn z kałem, moczem i potem
  • Popraw krążenie
  • Dostarcz swojemu organizmowi zdrowych składników odżywczych

Terapie detoksykacyjne są najczęściej zalecane ze względu na potencjalną ekspozycję na toksyczne chemikalia w środowisku lub diecie. Należą do nich zanieczyszczenia, syntetyczne chemikalia, metale ciężkie i inne szkodliwe związki. Twierdzi się również, że te diety pomagają w różnych problemach zdrowotnych, w tym otyłości , problemach trawiennych, chorobach autoimmunologicznych, stanach zapalnych, alergiach, wzdęciach i chronicznym zmęczeniu.

Najczęstsze sposoby na dietę oczyszczającą (detoks)

Istnieje wiele sposobów na dietę detoksykacyjną – od głodówek po prostsze modyfikacje żywności. Większość diet detoksykacyjnych obejmuje co najmniej jedno z poniższych:

  • Post przez 1-3 dni.
  • Picie świeżych soków owocowych i warzywnych, koktajli, wody i herbaty.
  • Picie tylko określonych płynów, takich jak osolona woda lub sok z cytryny.
  • Eliminacja pokarmów bogatych w metale ciężkie, zanieczyszczenia i alergeny.
  • Przyjmowanie suplementów lub ziół.
  • Unikanie wszystkich alergizujących pokarmów, a następnie powolne ich ponowne wprowadzenie.
  • Stosowanie środków przeczyszczających, oczyszczanie jelita grubego lub lewatywy.
  • Ćwicząc regularnie.
  • Całkowicie eliminując alkohol, kawę, papierosy i rafinowany cukier .
  • Diety detoksykacyjne różnią się intensywnością i czasem trwania.

Co więcej, twoje ciało jest zdolne do samooczyszczania się poprzez wątrobę, kał, mocz i pot. Twoja wątroba unieszkodliwia toksyczne substancje, a następnie zapewnia ich uwolnienie z organizmu. Mimo to istnieje kilka chemikaliów, które mogą nie być tak łatwo usuwane w tych procesach, w tym trwałe zanieczyszczenia organiczne i metale ciężkie. Mają one tendencję do gromadzenia się w tkance tłuszczowej lub krwi i mogą zająć bardzo dużo czasu, a nawet lat, zanim twoje ciało się zarumieni. Jednak związki te są obecnie na ogół usuwane lub ograniczane w produktach komercyjnych. Ogólnie rzecz biorąc, niewiele jest dowodów na to, że diety detoksykacyjne pomagają wyeliminować którykolwiek z tych związków.

Jak skuteczne są te diety?

Niektórzy ludzie zgłaszają, że czują się bardziej skoncentrowani i energiczni podczas i po diecie detoksykacyjnej. Jednak poprawa samopoczucia może być po prostu spowodowana wyeliminowaniem z diety przetworzonej żywności, alkoholu i innych niezdrowych substancji. Możesz również otrzymywać witaminy i minerały, których wcześniej brakowało. To powiedziawszy, wiele osób zgłasza również bardzo złe samopoczucie w okresie detoksykacji.

Wpływ na utratę wagi

Bardzo niewiele badań naukowych dotyczyło wpływu diety detoksykacyjnej na utratę wagi. Chociaż niektórzy ludzie mogą szybko stracić na wadze , efekt ten wydaje się być spowodowany utratą płynów i zapasów węglowodanów, a nie tłuszczu. Ta waga jest zwykle szybko odzyskiwana po wyjściu z oczyszczania. Ta dieta znacznie zmniejszyła masę ciała, BMI, procent tkanki tłuszczowej, stosunek talii do bioder, obwód talii, markery stanu zapalnego, insulinooporność i poziom krążącej leptyny. Jeśli dieta detoksykująca wiąże się z poważnym ograniczeniem kalorii, z pewnością spowoduje utratę wagi i poprawę zdrowia metabolicznego – ale na dłuższą metę raczej nie pomoże Ci utrzymać wagi. Sprawdź także dietę na płaski brzuch na odchudzanie.

Diety detoksykacyjne, krótkotrwały post i stres.

Kilka odmian diet detoksykujących może mieć efekty podobne do krótkotrwałego lub przerywanego postu. .Krótkotrwały post może u niektórych osób poprawić różne markery choroby, w tym poprawę wrażliwości na leptynę i insulinę. Jednak te efekty nie dotyczą wszystkich. Badania na kobietach pokazują, że zarówno 48-godzinny post, jak i 3-tygodniowy okres zmniejszonego spożycia kalorii może zwiększyć poziom hormonu stresu. Ponadto diety awaryjne mogą być stresującym doświadczeniem , ponieważ wiążą się z opieraniem się pokusom i odczuwaniem skrajnego głodu. W naszej ofercie mamy dietę 1600 kalorii.

Ewentualne zyski

Kilka aspektów diety detoksykującej może mieć korzyści zdrowotne, takie jak:

  • Unikanie dietetycznych źródeł metali ciężkich i POP
  • Utrata nadmiernej tkanki tłuszczowej
  • Regularne ćwiczenia i pocenie się
  • Spożywanie całej, pożywnej, zdrowej żywności
  • Unikanie przetworzonej żywności
  • Woda pitna i zielona herbata
  • Ograniczanie stresu, relaks i dobry sen

Przestrzeganie tych wytycznych jest ogólnie związane z poprawą zdrowia — niezależnie od tego, czy stosujesz dietę detoksykacyjną.

Bezpieczeństwo i skutki uboczne

Przed wykonaniem jakiegokolwiek detoksu, ważne jest rozważenie możliwych skutków ubocznych.

Poważne ograniczenie kalorii

Kilka diet detoksykacyjnych zaleca post lub poważne ograniczenie kalorii. Krótkotrwały post i ograniczone spożycie kalorii mogą powodować zmęczenie , drażliwość i nieświeży oddech. Długotrwały post może skutkować niedoborami energii, witamin i minerałów, a także zaburzeniami równowagi elektrolitowej. Ponadto metody oczyszczania jelita grubego, które są czasami zalecane podczas detoksykacji, mogą powodować odwodnienie, skurcze, wzdęcia , nudności i wymioty.

Przedawkowanie

Niektóre diety detoksykacyjne mogą stwarzać ryzyko przedawkowania suplementów, środków przeczyszczających, moczopędnych, a nawet wody. W branży detoksykacji brakuje regulacji i monitorowania, a wiele produktów spożywczych i suplementów detoksykujących może nie mieć żadnych podstaw naukowych. W najgorszych przypadkach etykiety składników produktów detoksykacyjnych mogą być niedokładne. Może to zwiększyć ryzyko przedawkowania, potencjalnie powodując poważne, a nawet śmiertelne skutki.

Dolna linia

Twoje ciało jest często narażone na działanie substancji toksycznych. Jednak w większości przypadków może je usunąć bez dodatkowej pomocy. Chociaż diety detoksykacyjne mogą wydawać się kuszące, ich korzyści prawdopodobnie nie mają nic wspólnego z eliminacją toksyn, ale raczej z eliminacją różnych niezdrowych pokarmów. O wiele mądrzejszym podejściem jest zdrowsze odżywianie się i poprawa stylu życia, a nie potencjalnie niebezpieczne oczyszczanie.

  • *Niektóre osoby nie powinny rozpoczynać żadnych detoksykacji lub programów ograniczających kalorie bez uprzedniej konsultacji z lekarzem. Uwaga tyczy dzieci, młodzież, osoby starsze, osoby niedożywione, kobiety w ciąży lub karmiące piersią oraz osoby, które mają problemy z poziomem cukru we krwi, takie jak cukrzyca lub zaburzenia odżywiania .