Dieta PCOS

Kategoria:

99.00 

Ilość Dni: 7
Ilość posiłków w ciągu dnia:
5
Kaloryczność: 1600 kcal
Możliwość powtarzania: Tak
Czas wysłania: do 12h
Plan dietetyczny zawiera:

📋  7-Dniowy Jadłospis
🛒  Lista Zakupów
📝  Wydruk na Lodówkę

Wyczyść

Czym jest Dieta PCOS?

Dieta PCOS w dzisiejszych czasach jest coraz bardziej popularna. PCOSt o choroba, która w obecnych latach dotyka coraz więcej kobiet w wieku rozrodczym. Jest bardzo złożona, przez co nadal brakuje jednoznacznych ustaleń, co wpływa na jej występowanie, jednak jedno jest pewne – jej przebieg oraz łagodzenie objawów jest bardzo zależne od naszej diety. Odpowiednio dobrany jadłospis dietetyczny, może znacząco wpłynąć na poprawę samopoczucia.

Objawy PCOS przy Zespole Policystycznych Jajników?

  • nieregularne cykle menstruacyjne lub zanik miesiączki
  • występujący trądzik, owłosienie – związane z nadmierną produkcją testosteronu
  • zaburzenie gospodarki węglowodanowej i insulinowej
  • zaburzenie równowagi hormonalnej
  • występowanie stanów zapalnych

Często występowanie Zespołu Policystycznych Jajników wiąże się z towarzyszącymi mu, współistniejącymi chorobami, takimi jak:

  • NADWAGA
  • OTYŁOŚĆ
  • CUKRZYCA
  • INSULINOOPORNOŚĆ

Dlatego też początek drogi, wiąże się z unormowaniem wagi Pacjenta. Oferowany jadłospis, ma również spełniać funkcje REDUKCYJNE, czyli ważny będzie odpowiedni dobór kaloryczny, zgodnie ze zdrowymi zasadami odchudzania. (zapotrzebowanie zmniejszone o ok 500-600 kcal, w stosunku do dziennego zapotrzebowania).

Redukcja tkanki tłuszczowej na diecie PCOS

Istotna więc będzie redukcja tkanki tłuszczowej, której nadmierna ilość prowadzi do wydzielania estrogenu i pobudzania stanów zapalnych organizmu. Kontrola wagi, produkcja insuliny i oporność to dwa z najważniejszych skutków diety na PCOS. Jednak insulina odgrywa ważną rolę w PCOS. Dlatego zarządzanie poziomem insuliny za pomocą diety PCOS jest jednym z najlepszych kroków, jakie ludzie mogą podjąć, aby opanować tę chorobę. Wiele osób z PCOS ma insulinooporność, dla których zalecamy dietę dla insulinoopornych. W rzeczywistości ponad 50% osób z PCOS zachoruje na cukrzycę lub stan przedcukrzycowy przed 40 rokiem życia. Cukrzyca jest bezpośrednio związana ze sposobem, w jaki organizm przetwarza insulinę. Dla osób z cukrzycą zalecamy dietę cukrzycową.

Spożywanie diety, która spełnia potrzeby żywieniowe danej osoby, utrzymuje zdrową wagę i promuje dobry poziom insuliny, może pomóc osobom z PCOS poczuć się lepiej.Badania wykazały, że to, co jedzą ludzie, ma znaczący wpływ na PCOS. Jednak obecnie nie ma standardowej diety na PCOS.

Ponadto dieta, którą oferujemy w PCOS, ma przede wszystkim za zadanie wprowadzenie:

  1. zdrowego, zbilansowanego trybu życia
  2. unormowanie ilości oraz godzin posiłków
  3. wprowadzenie produktów o jak najniższym indeksie i ładunku glikemicznym
  4. wybór produktów zawierających błonnik pokarmowy

Dieta PCOS co ograniczamy?

  • gluten
  • nabiał pochodzenia krowiego
  • nasiona roślin strączkowych, szczególnie soję!
  • produkty przetworzone (fast food, słodycze, gotowe dania, instant oraz
    niskiej jakości)
  • węglowodany proste z dużą zawartością cukru oraz produkty bogate w izomery trans kwasów tłuszczowych
  • produkty z wysokim indeksem glikemicznym

Oprócz diety, wspomagające czynniki, wpływające na prowadzenie właściwego trybu życia, to zadbanie o odpowiednią ilość snu, regeneracji oraz wprowadzenie regularnej aktywności fizycznej, która będzie pożyteczna w przyspieszeniu efektów diety.

Trzy diety, które mogą pomóc osobom z PCOS w radzeniu sobie z objawami, to:

Dieta o niskim indeksie glikemicznym: organizm wolniej trawi pokarmy o niskim indeksie glikemicznym, co oznacza, że ​​poziom insuliny nie wzrośnie tak bardzo lub tak szybko jak inne pokarmy, takie jak: B. niektóre węglowodany. Żywność o niskim IG obejmuje produkty pełnoziarniste, rośliny strączkowe, orzechy, nasiona, owoce, skrobię i inne produkty o niskiej zawartości nieprzetworzonych węglowodanów.

Dieta przeciwzapalna: Pokarmy przeciwzapalne, takie jak jagody, tłuste ryby, warzywa liściaste i oliwa z oliwek z pierwszego tłoczenia, mogą zmniejszyć objawy zapalenia, takie jak zmęczenie.

Dieta DASH: Lekarze często zalecają dietę DASH (Dietary Approaches to Stop Hypertension), aby zmniejszyć ryzyko lub skutki chorób serca. Może również pomóc w radzeniu sobie z objawami PCOS. Dieta DASH jest bogata w ryby, drób, owoce, warzywa, produkty pełnoziarniste i niskotłuszczowe produkty mleczne. Dieta odradza spożywanie pokarmów bogatych w tłuszcze nasycone i cukier. Badanie z 2015 roku wykazało, że otyłe kobiety, które stosowały specjalnie opracowaną dietę DASH przez 8 tygodni, miały zmniejszoną insulinooporność i tłuszcz brzuszny w porównaniu z kobietami, które nie stosowały tej samej diety.