Dieta przy Hashimoto

Kategoria:

99.00 

Ilość Dni: 7
Ilość posiłków w ciągu dnia:
5
Kaloryczność: 1600 kcal lub 2500 kcal
Możliwość powtarzania: Tak
Czas wysłania: do 12h
Plan dietetyczny zawiera:

📋  7-Dniowy Jadłospis
🛒  Lista Zakupów
📝  Wydruk na Lodówkę

Wyczyść

Co znajdziesz w 7-dniowym planie dietetycznym przy Hashimoto?

  • Dieta Hashimoto przygotowana została przez certyfikowanego dietetyka
  • Przez wyselekcjonowane przepisy poznasz zasady żywienia przy Hashimoto
  • Wszystkie przepisy w jadłospisie są praktyczne i łatwe w przygotowaniu
  • Smak potraw w planie żywieniowym doceniło wiele moich klientów

Czym jest Dieta przy Hashimoto?

Dlaczego potrzebujesz produktu dieta przy Hashimoto? Hashimoto to choroba z zakresu autoimmunologicznych, co oznacza, że układ odpornościowy atakuje własne komórki i tkanki. Choroba Hashimoto  jest przewlekłym zapaleniem tarczycy, które często prowadzi do niedoczynności tarczycy. Gruczoł tarczycy jest atakowany i niszczony, przez co przestaje produkować odpowiednią ilość hormonów. W rezultacie dochodzi do zwolnienia jego pracy. Dieta przy Hashimoto ma za zadanie, pomóc Ci w przeciwdziałaniu skutkom ubocznym tego schorzenia.

Co oznacza, że metabolizm zwalnia?

Zaczynasz odczuwać zmęczenie, senność, brak koncentracji. Dochodzi do spowolnienia czynności serca, pojawia się niskie ciśnienie tętnicze, uczucie zimna, suchość, łuszczenie skóry, czy wypadanie włosów! Mogą pojawić się dokuczliwe zaparcia, problem z trudnym do opanowania przyrostem masy ciała i opór organizmu w podjęciu procesu odchudzania.

Nieprawidłowości w działaniu tarczycy i towarzysząca mu choroba Hashimoto, może skutkować objawami depresji, zaburzeniami cyklu miesiączkowego, czy problemami z płodnością! Początkowo choroba, może przebiegać bezobjawowo i wysyłać „ciche” sygnały, pojedynczo! Często, mogą występować choroby współistniejące, takie jak: nadciśnienie tętnicze, podwyższony cholesterol, niepłodność, depresja, wahania nastrojów, choroby serca, cukrzyca typu II.

Aby upewnić się w diagnozie, wymagane jest oznaczenie podstawowych badań laboratoryjnych z krwi (TSH), tak aby przekonać się, czy tarczyca produkuje wystarczającą ilość hormonów, zgodnie z potrzebami naszego organizmu!

Zalecenia diety przy Hashimoto – Jaki jadłospis?

  • Znaczne obniżenie kaloryczności w stosunku do dziennego zapotrzebowania (poniżej standardowej normy osoby zdrowej).
  • Jedzenie 4-5 niewielkich posiłków w regularnych odstępach czasu, dzięki czemu organizm nie będzie zmuszony oszczędzać oraz łatwiej i szybciej zwiększy metabolizm przez trawiony pokarm.
  • Ograniczenie przejadania na wieczór, aby nie obciążać układu pokarmowego. Ostatni posiłek, należy zjadać min. 3 godziny przed snem.
  • Uzupełnianie odpowiedniej ilości i jakości płynów w diecie (niegazowana woda z dużą zawartością minerałów, w tym jodu).
  • Zadbanie o takie minerały jak: żelazo, jod, selen i cynk.
  • Eliminacja produktów „wolotwórczych”, które ograniczają przyswajanie jodu z żywności (warzywa kapustne, soja, rzepa, rzodkiew, nasiona gorczycy, orzeszki ziemne).
  • Zadbanie o dobre źródła białka pełnowartościowego, kwasów tłuszczowych omega 3, i węglowodanów złożonych o niskim ładunku glikemicznym, bogate w błonnik, które zapewnią stopniowe uwalnianie glukozy do krwi. Gdy cierpisz na nietolerancję glutenu powinieneś wybrać dietę na celiakię.
  • Eliminacja węglowodanów prostych, które zaburzają metabolizm, podobnie jak przy diecie insulinooporność.

Co jeść przy Hashimoto?

W Hashimoto chodzi o bogate w składniki odżywcze produkty pełnoziarniste, takie jak bogate w błonnik owoce, warzywa i produkty pełnoziarniste, chude białko, takie jak kurczak, indyk, jajka i tofu oraz źródła zdrowych tłuszczów, takie jak tłuste ryby, orzechy i nasiona. Te pokarmy pomagają zmniejszyć stan zapalny i ryzyko związanych z nimi chorób przewlekłych . Ponadto priorytetowe traktowanie pełnowartościowych produktów spożywczych pomoże utrzymać wagę w ryzach.

Będziesz także chciał mieć pewność, że otrzymujesz wystarczającą ilość witaminy D, ponieważ badania wykazały, że większość pacjentów z Hashimoto ma niedobór. Ponadto, śladowy minerał selen jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania tarczycy i był korzystny w leczeniu Hashimoto, dlatego zazwyczaj zaleca się włączenie do diety zdrowych źródeł selenu, takich jak orzechy brazylijskie, ryby, brązowy ryż i jajka.

Czego nie jeść przy Hashimoto?

Ta część będzie zależeć od twoich osobistych potrzeb. Jednak większość diet zaleca unikanie pokarmów, które mogą przyczyniać się do stanu zapalnego lub odpowiedzi immunologicznej. Niektórzy sugerują stosowanie diety Protokołu Autoimmunologicznego jako chorobę autoimmunologiczną . Ta stopniowa dieta eliminacyjna bardzo przypomina dietę paleo i usuwa potencjalnie problematyczne pokarmy, takie jak zboża, nabiał, dodatek cukru, kawa, rośliny strączkowe, jajka, alkohol i dodatki do żywności.

Nawet jeśli nie stosujesz diety opartej na protokole autoimmunologicznym, możesz natknąć się na porady dotyczące usuwania z diety glutenu i zbóż. Osoby z Hashimoto mają większe prawdopodobieństwo celiakii , w takim przypadku konieczna jest dieta bezglutenowa. Chociaż może nie być konieczne unikanie glutenu, jeśli nie masz celiakii, niektórzy ludzie zgłaszają, że czują się lepiej po zastosowaniu diety bezglutenowej lub nawet bezzbożowej. Podobnie wiele osób z Hashimoto może nie tolerować laktozy , więc unikanie nabiału byłoby pomocne w tym przypadku.

Goitrogeny należy ograniczać i unikać w diecie. Substancje te znajdują się w warzywach kapustnych (kapusta, jarmuż, kalafior, brokuły, brukselka), soi, manioku i słodkich ziemniakach i zakłócają produkcję hormonów tarczycy. Goitrogeny w tych produktach mogą również przyczyniać się do rozwoju wola. Wole to powiększenie tarczycy z powodu podwyższonego poziomu TSH (które stymulują wzrost tarczycy).