Dieta Refluks przy Refluksie

Kategoria:

99.00 

Ilość Dni: 7
Ilość posiłków w ciągu dnia:
5
Kaloryczność: 1600 kcal lub 2500 kcal
Możliwość powtarzania: Tak
Czas wysłania: do 12h
Plan dietetyczny zawiera:

📋  7-Dniowy Jadłospis
🛒  Lista Zakupów
📝  Wydruk na Lodówkę

Wyczyść

Na czym polega dieta przy refluksie?

Dieta refluksu przy refluksie

Przypadki refluksu żołądkowego (zgagi) ​​od czasu do czasu nie są niczym niezwykłym, ale niektórzy ludzie cierpią z powodu pieczenia, dyskomfortu, wzdęć i odbijania się prawie za każdym razem, gdy jedzą. Około 20% populacji cierpi na chorobę refluksową przełyku (GERD) , przewlekłą chorobę refluksową zdiagnozowaną przez lekarza.
Normalnie, zwieracz przełyku (rurka mięśniowa, która przepuszcza pokarm do żołądka, a następnie zaciska się, aby uniemożliwić jego powrót) chroni przełyk przed kwasem żołądkowym. Jednakże, jeśli zwieracz rozluźnia się, pokarm może wypchnąć w górę przez poluzowany otwór i może stworzyć refluks żołądkowy.

*Pokarmy, które mogą powodować zgagę
Pokarmy powszechnie znane jako wyzwalacze zgagi powodują rozluźnienie zwieracza przełyku i opóźniają proces trawienia, pozwalając pokarmowi dłużej siedzieć w żołądku, mówi Gupta. Najgorsi winowajcy? Pokarmy bogate w tłuszcz, sól lub przyprawy, takie jak:

  • Smażone jedzenie
  • Fast food
  • Pizza
  • Chipsy ziemniaczane i inne przetworzone przekąski
  • Chili w proszku i papryka (biała, czarna, cayenne)
  • Tłuste mięsa, takie jak bekon i kiełbasa
  • Ser

Inne pokarmy, które mogą powodować ten sam problem, to:

  • Sosy na bazie pomidorów
  • Owoce cytrusowe
  • Czekolada
  • Mięta pieprzowa
  • Napoje gazowane

*Umiar jest kluczowy, ponieważ wiele osób może nie być w stanie lub chcieć całkowicie wyeliminować tych pokarmów. Ale staraj się unikać spożywania problematycznych pokarmów późnym wieczorem, bliżej pory snu, aby nie siedziały one w żołądku, a następnie nie pojawiały się w przełyku, gdy kładziesz się w nocy. Dobrym pomysłem jest również spożywanie małych, częstych posiłków zamiast większe, cięższe posiłki i unikaj późnych kolacji i przekąsek przed snem.

Pokarmy, które pomagają zapobiegać refluksowi kwasu
Dobra wiadomość: istnieje wiele rzeczy, które możesz jeść, aby zapobiec refluksowi kwasu. Zaopatrz swoją kuchnię w produkty z tych trzech kategorii:

  • Żywność o wysokiej zawartości błonnika
    Pokarmy włókniste sprawiają, że czujesz się pełny, więc rzadziej się przejadasz, co może przyczyniać się do zgagi. Więc załaduj zdrowy błonnik z tych produktów:
  • Produkty pełnoziarniste, takie jak płatki owsiane, kuskus i brązowy ryż.
    Warzywa korzeniowe, takie jak bataty, marchew i buraki.
    Zielone warzywa, takie jak szparagi, brokuły i zielona fasolka.
    miska mieszanych orzechów
  • Żywność alkaliczna
    Pokarmy mieszczą się gdzieś w skali pH (wskaźnik poziomu kwasu). Te, które mają niskie pH, są kwaśne i częściej powodują refluks. Te o wyższym pH są zasadowe i mogą pomóc zrównoważyć silny kwas żołądkowy. Żywność alkaliczna obejmuje:

-Banany
-Melony
-kalafior
-Koper włoski
-Orzechy
-Miska pokrojonego arbuza
-Żywność wodnista
Spożywanie pokarmów zawierających dużo wody może rozcieńczyć i osłabić kwas żołądkowy. Wybierz pokarmy takie jak:

-Seler
-Ogórek
-Sałata
-Arbuz
-Zupy na bazie rosołu
-Herbata ziołowa

Domowe środki na zgagę
Osoby cierpiące na zgagę często sięgają po leki zobojętniające sok żołądkowy, dostępne bez recepty, które neutralizują kwas żołądkowy. Ale spożywanie niektórych pokarmów może również przynieść ulgę w objawach. Rozważ wypróbowanie następujących rozwiązań:

  • mleko przelewające się z dzbanka do szklanki
    mleko- pełne mleko z pełną ilością tłuszczu, 2% tłuszczu oraz mleko odtłuszczone lub beztłuszczowe. Tłuszcz w mleku może nasilać refluks kwasu. Ale mleko beztłuszczowe może działać jak tymczasowy bufor między wyściółką żołądka a kwaśną zawartością żołądka i zapewnia natychmiastową ulgę w objawach zgagi.” Jogurt o niskiej zawartości tłuszczu ma te same właściwości kojące, a także zdrową dawkę probiotyków (dobrych bakterii, które poprawiają trawienie).
  • filiżanka imbirowej herbaty
    Imbir
    Imbir jest jednym z najlepszych środków wspomagających trawienie ze względu na swoje właściwości lecznicze. Ma charakter zasadowy i przeciwzapalny, co łagodzi podrażnienia w przewodzie pokarmowym. Spróbuj popijać herbatę imbirową, gdy poczujesz zbliżającą się zgagę.
  • Ocet jabłkowy i jabłka
    Ocet jabłkowy
    Chociaż nie ma wystarczających badań, aby udowodnić, że picie octu jabłkowego działa na refluks żołądkowy, wiele osób przysięga, że ​​to pomaga. Jednak nigdy nie należy go pić w pełnym stężeniu, ponieważ jest to silny kwas, który może podrażniać przełyk. Zamiast tego wlej niewielką ilość do ciepłej wody i wypij do posiłków.
  • szklanka wody cytrynowej z miodem
    Woda cytrynowa
    Sok z cytryny jest ogólnie uważany za bardzo kwaśny, ale niewielka ilość soku z cytryny zmieszana z ciepłą wodą i miodem ma działanie alkalizujące, które neutralizuje kwas żołądkowy. Ponadto miód zawiera naturalne przeciwutleniacze, które chronią zdrowie komórek.