Dieta Celiakia

(1 opinia klienta)
Kategoria:

99.00

Ilość Dni: 7
Ilość posiłków w ciągu dnia:
5
Kaloryczność: 1600 kcal lub 2500 kcal
Możliwość powtarzania: Tak

Wyczyść

Opis

Dla kogo dieta bezglutenowa celiakia?

Dieta celiakia w pierwszej kolejności przeznaczona jest dla osób ze zdiagnozowaną celiakią, czyli autoimmunologiczną chorobą o podłożu genetycznym – trwającą całe życie, polegającą na nietolerancji glutenu i białka znajdującego się w zbożach (pszenicy, życie, owsie i jęczmieniu). Te osoby muszą rygorystycznie przestrzegać diety!

Oprócz zdiagnozowanej celiakii, są również przypadki występowania nietolerancji glutenu, bądź też nieceliakalnej, niealergicznej nadwrażliwości na gluten, bądź pszenicę!!! Ale to żaden wyrok, jedynie uważne obserwowanie organizmu i stosowanie się do zaleceń dietetycznych!

Dieta celiakia ma dziś wiele do zaoferowania!!! Powstaje również coraz większą oferta piekarnicza i restauracyjna dla osób eliminujących gluten!

Osoby, które nie chorują na zdiagnozowaną celiakię, nie powinny eliminować całkowicie glutenu. Nie ulegajmy modzie na bezglutenowe jedzenie, jeśli nie ma ku temu powodu.

Jakie produkty wybieramy na diecie bezglutenowej przy celiakii:

✔ ryż brązowy, dziki
✔ amarantus
✔ quinoa (komosa ryżowa)
✔ sezam
✔ len
✔ słonecznik
✔ dynia
✔ orzechy
✔ migdały
✔ pieczywa z mąki pełnoziarnistej – ryżowe, kukurydziane, gryczane
✔ pieczywa i potrawy z dodatkiem ziaren, płatków, otrąb, kasz bezglutenowych – gryka, proso, kukurydza, ryż, amarantus.

Mamy oczywiście również szeroki wybór produktów z oznaczeniem – bez glutenu, w tym makaronów! Również jest wiele produktów, w których niepozornie kryje się gluten: owoce suszone, przyprawy, gotowe produkty mięsne, mleczne, słodkie przekąski i przetwory warzywne (sałatki z majonezem, pasztety sojowe, warzywa w puszce).

Jaki mamy wachlarz możliwości na diecie bezglutenowej?

  • Świeże, nieprzetworzone mięso, ryby, jaja
  • Mleko i przetwory fermentowane (kefir, maślanka, jogurty naturalne, biały ser, ser żółty dobrej jakości)
  • Tłuszcze: masło, oleje roślinne, oliwa z oliwek
  • Wszystkie warzywa i owoce – świeże, mrożone, konserwowane bez dodatków, strączkowe
  • Produkty zbożowe – ryż biały i brązowy, kasza jaglana (z prosa), gryczana, quinoa, płatki kukurydziane, jaglane, ryżowe, amarantus

Osoby, które zaczynają swoją drogę z bezglutenowym jedzeniem, mogą na początku stracić głowę. Łatwo jest wpaść również w stagnację i monotonię żywieniową, co będzie działało niekorzystnie na nasz układ odpornościowy. Tylko zdrowa i właściwie zbilansowana, różnorodna dieta – ułożona przez specjalistę, daje gwarancję poznania i przyswojenia nowych zasad odżywiania oraz znaczną poprawę samopoczucia już od pierwszych chwil stosowania diety.

1 opinia dla Dieta Celiakia

  1. Avatar

    PaniDieta.pl

    Dieta celiakia to produkt, który nauczy Cie sposobu odżywiania przy Twojej nietolerancji pokarmowej.

Dodaj opinię

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Porzeczkowa 14b | 55-002 Kamieniec Wrocławski
Pon-Sob: 9:00-18:00

Bądź na Bieżąco

Dodaj swój adres email i otrzymuj powiadomienia o nowościach i promocjach.