Dieta przy Hashimoto

(1 opinia klienta)
Kategoria:

99.00

Ilość Dni: 7
Ilość posiłków w ciągu dnia:
5
Kaloryczność: 1600 kcal lub 2500 kcal
Możliwość powtarzania: Tak

Wyczyść

Opis

Czym jest Dieta przy Hashimoto?

Dlaczego potrzebujesz produktu dieta przy Hashimoto? Hashimoto to choroba z zakresu autoimmunologicznych, co oznacza, że układ odpornościowy atakuje własne komórki i tkanki! Choroba Hashimoto  jest przewlekłym zapaleniem tarczycy, które często prowadzi do niedoczynności tarczycy. Gruczoł tarczycy jest atakowany i niszczony, przez co przestaje produkować odpowiednią ilość hormonów. W rezultacie dochodzi do zwolnienia jego pracy. Dieta przy Hashimoto ma za zadanie, pomóc Ci w przeciwdziałaniu skutkom ubocznym tego schorzenia.

Co oznacza, że metabolizm zwalnia?

Zaczynasz odczuwać zmęczenie, senność, brak koncentracji. Dochodzi do spowolnienia czynności serca, pojawia się niskie ciśnienie tętnicze, uczucie zimna, suchość, łuszczenie skóry, czy wypadanie włosów! Mogą pojawić się dokuczliwe zaparcia, problem z trudnym do opanowania przyrostem masy ciała i opór organizmu w podjęciu procesu odchudzania.

Nieprawidłowości w działaniu tarczycy i towarzysząca mu choroba Hashimoto, może skutkować objawami depresji, zaburzeniami cyklu miesiączkowego, czy problemami z płodnością! Początkowo choroba, może przebiegać bezobjawowo i wysyłać „ciche” sygnały, pojedynczo! Często, mogą występować choroby współistniejące, takie jak: nadciśnienie tętnicze, podwyższony cholesterol, niepłodność, depresja, wahania nastrojów, choroby serca, cukrzyca typu II!

Aby upewnić się w diagnozie, wymagane jest oznaczenie podstawowych badań laboratoryjnych z krwi (TSH), tak aby przekonać się, czy tarczyca produkuje wystarczającą ilość hormonów, zgodnie z potrzebami naszego organizmu!

Zalecenia diety przy Hashimoto, są standardowe, jak w leczeniu niedoczynności tarczycy:

• Znaczne obniżenie kaloryczności w stosunku do dziennego zapotrzebowania (poniżej standardowej normy osoby zdrowej).
• Jedzenie 4-5 niewielkich posiłków w regularnych odstępach czasu, dzięki
czemu organizm nie będzie zmuszony oszczędzać oraz łatwiej i szybciej
zwiększy metabolizm przez trawiony pokarm.
• Ograniczenie przejadania na wieczór, aby nie obciążać układu pokarmowego. Ostatni posiłek, należy zjadać min. 3 godziny przed snem.
• Uzupełnianie odpowiedniej ilości i jakości płynów w diecie (niegazowana woda z dużą zawartością minerałów, w tym jodu).
• Zadbanie o takie minerały jak: żelazo, jod, selen i cynk.
• Eliminacja produktów „wolotwórczych”, które ograniczają przyswajanie
jodu z żywności (warzywa kapustne, soja, rzepa, rzodkiew, nasiona
gorczycy, orzeszki ziemne).
• Zadbanie o dobre źródła białka pełnowartościowego, kwasów tłuszczowych
omega 3, i węglowodanów złożonych o niskim ładunku glikemicznym, bogate w błonnik, które zapewnią stopniowe uwalnianie glukozy do krwi.
• Eliminacja węglowodanów prostych, które zaburzają metabolizm.

1 opinia dla Dieta przy Hashimoto

  1. Avatar

    PaniDieta.pl

    Chorujesz na Hashimoto? Przygotowałam dla Ciebie dietę, która pomoże Ci złagodzić objawy tej choroby 🙂

Dodaj opinię

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Porzeczkowa 14b | 55-002 Kamieniec Wrocławski
Pon-Sob: 9:00-18:00

Bądź na Bieżąco

Dodaj swój adres email i otrzymuj powiadomienia o nowościach i promocjach.