Dieta 2000 Kcal

Kategoria:

50.00 

Ilość Dni: 7
Ilość posiłków w ciągu dnia:
5
Kaloryczność: 2000 kcal
Możliwość powtarzania: Tak
Czas wysłania: do 12h
Plan dietetyczny zawiera:

📋  7-Dniowy Jadłospis
🛒  Lista Zakupów
📝  Wydruk na Lodówkę

Co to jest dieta 2000 kcal?

Dieta 2000 kcal używana jest za normę dla większości dorosłych, ponieważ przez środowisko dietetyczne uważa, że liczba ta jest wystarczająca, aby zaspokoić potrzeby energetyczne i odżywcze większości dorosłych osób. Dlaczego plan żywieniowy 2000 kalorii jest często uważany za normę? Ta liczba jest oparta na szacunkowych potrzebach żywieniowych większości osób dorosłych i służy do planowania posiłków zgodnie z wytycznymi żywieniowymi na lata 2015–2020. Wytyczne te różnią się przy stanach chorobowych przykładowo dla diety w osteoporozie lub diety woreczek żółciowy.

Jest również używany jako odniesienie do zaleceń dotyczących oznaczania wartości odżywczej, na etykietach produktów spożywczych W rzeczywistości wszystkie etykiety żywieniowe zawierają frazę: „Dzienne wartości procentowe są oparte na diecie 2000 kalorii. Twoje dzienne wartości mogą być wyższe lub niższe w zależności od potrzeb kalorycznych.” Na podstawie tych wartości dziennych konsumenci mogą na przykład porównać ilości sodu i tłuszczów nasyconych w określonej żywności z maksymalnymi zalecanymi wartościami dziennymi.

Czy potrzebujesz dietę 2000 kcal?

Ponieważ ciało i styl życia każdego są inne, ludzie mają różne potrzeby kaloryczne. W zależności od poziomu aktywności dorosłe kobiety potrzebują diety 1500 kcal do 2400 kalorii dziennie, w porównaniu z 2000 do 3000 kalorii w przypadku dorosłych mężczyzn. Jednak wymagania kaloryczne są bardzo zróżnicowane, a niektórzy ludzie potrzebują więcej lub mniej niż 2000 kalorii dziennie.  Ponadto dorastające osoby, takie jak kobiety w ciąży i nastolatki, często potrzebują więcej niż 2000 kalorii dziennie.

Kiedy liczba spalonych kalorii jest większa niż liczba spożytych kalorii, występuje deficyt kalorii, który może potencjalnie prowadzić do utraty wagi. I odwrotnie, jeśli spalasz mniej kalorii niż przyjmujesz w ciągu dnia, możesz przybrać na wadze. Utrzymanie wagi ma miejsce, gdy te dwie liczby są równe. Dlatego w zależności od celów dotyczących wagi i poziomu aktywności liczba kalorii, które powinieneś jeść, będzie inna.

Przeciętny dorosły potrzebuje około 2000 kalorii dziennie. Jednak indywidualne zalecenia dotyczące kalorii zależą od wielu czynników, takich jak: Twój wzrost, płeć, poziom ćwiczeń, docelowa waga i ogólny stan zdrowia.

Czy dieta 2000 kalorii może pomóc schudnąć?

Przestrzeganie diety 2000 kalorii może pomóc niektórym osobom schudnąć. Skuteczność tego zależy od wieku, płci, wzrostu, wagi, poziomu aktywności i celów związanych z utratą wagi. Należy pamiętać, że utrata wagi jest znacznie bardziej skomplikowana niż zwykłe zmniejszenie spożycia kalorii. Inne czynniki, które wpływają na utratę wagi, obejmują środowisko, czynniki społeczno-ekonomiczne, a nawet bakterie jelitowe.

Jednak zmniejszenie kalorii jest jednym z głównych celów zapobiegania otyłości i zarządzania nią Na przykład, jeśli zmniejszysz dzienne spożycie kalorii z 2500 do 2000, powinieneś stracić 0,45 kg w ciągu 1 tygodnia. Z drugiej strony dieta 2000 kalorii przekroczyłaby zapotrzebowanie niektórych ludzi na kalorie, co prawdopodobnie doprowadziłoby do przyrostu masy ciała. Chociaż diety 2000 kalorii mogą pomóc w utracie wagi, ważne jest, aby dostosować spożycie do indywidualnych potrzeb, ponieważ potrzeby kaloryczne różnią się w zależności od wielu czynników.