Dieta Ketogeniczna

Kategoria:

99.00 

Ilość Dni: 7
Ilość posiłków w ciągu dnia:
5
Kaloryczność: 1600 kcal lub 2500 kcal
Możliwość powtarzania: Tak
Czas wysłania: do 12h
Plan dietetyczny zawiera:

📋  7-Dniowy Jadłospis
🛒  Lista Zakupów
📝  Wydruk na Lodówkę

Wyczyść

Co to jest dieta ketogeniczna?

Dieta ketogeniczna (lub w skrócie dieta ketonowa) to dieta niskowęglowodanowa i wysokotłuszczowa, która oferuje wiele korzyści zdrowotnych. W rzeczywistości wiele badań pokazuje, że ten rodzaj diety może pomóc schudnąć i poprawić stan zdrowia.
Diety ketogeniczne mogą nawet przynosić korzyści w walce z cukrzycą, rakiem, epilepsją i chorobą Alzheimera.

Oto szczegółowy przewodnik po diecie ketonowej dla początkujących.

Na czym dieta ketogeniczna głównie polega?
Dieta ketogeniczna to dieta o bardzo niskiej zawartości węglowodanów i wysokiej zawartości tłuszczu, która ma wiele podobieństw z dietą Atkinsa i dietą niskowęglowodanową . Polega na drastycznym ograniczeniu spożycia węglowodanów i zastąpieniu ich tłuszczem. Dowiedz się również o naszych metodach na płaski brzuch. Ta redukcja węglowodanów wprowadza organizm w stan metaboliczny zwany ketozą. Kiedy tak się dzieje, twoje ciało staje się niezwykle wydajne w spalaniu tłuszczu w celu uzyskania energii. Zamienia również tłuszcz w ketony w wątrobie, które mogą dostarczać energię do mózgu. Diety ketogeniczne mogą powodować znaczne obniżenie poziomu cukru we krwi i insuliny. To, wraz ze zwiększonymi ketonami, ma pewne korzyści zdrowotne.

Różne rodzaje diet ketogenicznych
Istnieje kilka wersji diety ketogenicznej, w tym:

  • Standardowa dieta ketogeniczna (SKD): Jest to dieta o bardzo niskiej zawartości węglowodanów, umiarkowanej zawartości białka i wysokiej zawartości tłuszczu. Zazwyczaj zawiera 70% tłuszczu, 20% białka i tylko 10% węglowodanów.
  • Cykliczna dieta ketogeniczna (CKD): Ta dieta obejmuje okresy uzupełnień węglowodanów, takich jak 5 dni ketogenicznych, a następnie 2 dni o wysokiej zawartości węglowodanów.
  • Ukierunkowana dieta ketogeniczna (TKD): Ta dieta pozwala dodawać węglowodany podczas treningu.
    Dieta ketogeniczna wysokobiałkowa: jest podobna do standardowej diety ketogenicznej, ale zawiera więcej białka . Proporcja często wynosi 60% tłuszczu, 35% białka i 5% węglowodanów.
    Jednak tylko standardowe i wysokobiałkowe diety ketogeniczne były szeroko badane. Cykliczne lub celowane diety ketogeniczne są bardziej zaawansowanymi metodami i są stosowane głównie przez kulturystów lub sportowców.

Co to jest ketoza?
Ketoza to stan metaboliczny, w którym organizm wykorzystuje tłuszcz jako paliwo zamiast węglowodanów.
Występuje, gdy znacznie ograniczysz spożycie węglowodanów, ograniczając dostarczanie do organizmu glukozy (cukru), która jest głównym źródłem energii dla komórek.
Przestrzeganie diety ketogenicznej jest najskuteczniejszym sposobem wejścia w ketozę. Generalnie wiąże się to z ograniczeniem spożycia węglowodanów do około 20-50 gramów dziennie i uzupełnianiem tłuszczów, takich jak mięso, ryby, jajka, orzechy i zdrowe oleje.
Ważne jest również, aby ograniczyć spożycie białka. Dzieje się tak, ponieważ białko może zostać przekształcone w glukozę, jeśli jest spożywane w dużych ilościach, co może spowolnić przejście w ketozę.

Sprawdź także naszą dietę refluks.

Ćwiczenie przerywanego postu może również pomóc w szybszym wejściu w ketozę. Istnieje wiele różnych form przerywanego postu, ale najczęstszą metodą jest ograniczenie przyjmowania pokarmu do około 8 godzin dziennie i post przez pozostałe 16 godzin. Dostępne są testy krwi, moczu i oddechu , które mogą pomóc w ustaleniu, czy wszedłeś w ketozę, mierząc ilość ketonów wytwarzanych przez twoje ciało. Niektóre objawy mogą również wskazywać, że wszedłeś w ketozę, w tym zwiększone pragnienie, suchość w ustach, częste oddawanie moczu i zmniejszenie głodu lub apetytu.

Dieta ketogeniczna to skuteczny sposób na utratę wagi i obniżenie czynników ryzyka chorób. W rzeczywistości badania pokazują, że dieta ketogeniczna może być równie skuteczna w odchudzaniu, jak dieta niskotłuszczowa. Co więcej, dieta jest tak sycąca, że ​​możesz schudnąć bez liczenia kalorii i śledzenia spożycia posiłków.