Dieta Lekkostrawna

(1 opinia klienta)
SKU: brak Kategoria:

99.00

Ilość Dni: 7
Ilość posiłków w ciągu dnia:
5
Kaloryczność: 1600 kcal lub 2500 kcal
Możliwość powtarzania: Tak

Wyczyść

Czym jest Dieta Lekkostrawna?

Dieta lekkostrawna to przede wszystkim modyfikacja podstawowego żywienia, stosowana w wyjątkowych sytuacjach chorobowych lub po przeprowadzeniu zabiegów operacyjnych! Czyli zawsze wtedy, kiedy musimy odciążyć nasz organizm. Jak sama nazwa wskazuje, gotując i przygotowując posiłki w sposób łatwostrawny!

W jakich jeszcze sytuacjach, konieczna będzie dieta lekkostrawna?

  • w chorobach żołądka i jelit
  • w chorobach nowotworowych przewodu pokarmowego
  • w okresie rekonwalescencji po zabiegach chirurgicznych
  • u osób starszych
  • Jakie są podstawy diety lekkostrawnej?

Jakie są podstawy diety lekkostrawnej?

  • Ograniczenie błonnika pokarmowego do minimum (dozwolone ok 25g/dobę).
Jest to konieczne z uwagi na właściwości wiązania wody i przez to zalegania  w przewodzie pokarmowym. Jednak całkowita rezygnacja z błonnika pokarmowego, byłaby niewskazana. Błonnik nie tylko wpływa korzystnie na procesy fermentacji, ale też mikroflorę bakteryjną. Ograniczenie jego ilości w diecie lekkostrawnej, można uzyskać stosując kilka zasad:

– używamy zawsze świeżych i młodych warzyw i owoców
– obieramy skórkę z dojrzałych warzyw i owoców
– wydłużamy czas gotowania
– rozdrabniamy, przecieramy i wybieramy zawsze tak przygotowane produkty
(soki, przeciery, konfitury, zamiast całych owoców)
– eliminujemy produkty z całego ziarna i pełnego przemiału, zastępując lekkostrawnymi: kus-kus, pieczywo pszenne, sucharki!

  • Dozwolone tłuszcze roślinne to olej rzepakowy, oliwa z oliwek, olej lniany i kokosowy, przy czym najbardziej pożądane, będą te z omega-3! Staramy się ograniczać również masło, do niewielkich ilości extra 82%!
  • Staramy się zwiększyć do maksimum ilość warzyw i owoców, zwłaszcza tych, bogatych w karotenoidy! Wskazane są więc mocno zielone warzywa (szpinak, jarmuż, sałata), jak również czerwone i pomarańczowe (pomidor bez skóry, marchew, dynia, morele, brzoskwinie, mango i melon)
  • Kluczowa w diecie lekkostrawnej jest ilość i częstotliwość posiłków
    – 4-6 niewielkich posiłków o stałych porach dnia! Chodzi o regularne dostarczanie organizmowi niezbędnych kalorii, w mniejszych porcjach, co ułatwi proces trawienia i metabolizowania składników odżywczych.
  • Dzienny rozkład energii, powinien być zbilansowany według proporcji: 15% białko, 20% tłuszcz i ok 65% węglowodany, nie pomijając niezbędnych składników odżywczych i witamin.
1 opinia dla Dieta Lekkostrawna
  1. Avatar

    PaniDieta.pl

    Dieta lekkostrawna to plan dietetyczny, opart na produktach odpowiednio przygotowanych i łatwych do strawienia

Dodaj opinię

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Porzeczkowa 14b | 55-002 Kamieniec Wrocławski
Pon-Sob: 9:00-18:00

Bądź na Bieżąco

Dodaj swój adres email i otrzymuj powiadomienia o nowościach i promocjach.