Dieta Wątrobowa

Kategoria:

99.00 

Ilość Dni: 7
Ilość posiłków w ciągu dnia:
5
Kaloryczność: 1600 kcal lub 2500 kcal
Możliwość powtarzania: Tak
Czas wysłania: do 12h
Plan dietetyczny zawiera:

📋  7-Dniowy Jadłospis
🛒  Lista Zakupów
📝  Wydruk na Lodówkę

Wyczyść

Co zawiera w sobie 7-dniowy plan dietetyczny?

  • Dieta wątrobowa przygotowana jest przez certyfikowanego dietetyka
  • Poznasz zdrowy sposób odżywiania przy problemach z wątrobą
  • Wszystkie potrawy są nie tylko zdrowe, ale także łatwe w przygotowaniu
  • Jadłospis spełnia oczekiwania smakowe, potrawy są bardzo smaczne

Czym jest dieta wątrobowa?

Dieta wątrobowa swoje zastosowanie znajduje przy różnych chorobach związanych z wątrobą. Celem głównym stosowania diety wątrobowej jest regeneracja wątroby, poprzez dostarczenie do organizmu składników odżywczych niezbędnych w procesie regeneracyjnym. Istotne również jest wyrównanie niedoborów składników odżywczych, których potrzebują komórki wątroby.

Kiedy powinno się zastosować dietę wątrobową?

Jest kilka przypadków, kiedy zastosowanie diety wątrobowej jest niezbędne:

  • kiedy czujemy niedomaganie tego gruczołu, konkretny ból, zaburzenia procesów trawienia i wchłaniania
  • kiedy świadomie chcemy odbudować i zregenerować przeciążony gruczoł ze względu na prowadzony styl życia (nadużywanie alkoholu, leków, tłuste jedzenie)
  • kiedy jest już stwierdzone stłuszczenie wątroby

Za co odpowiada wątroba?

Wątroba jest niezwykle ważnym i wielofunkcyjnym narządem, który bierze udział w wielu procesach metabolicznych i regulujących. Tak więc, nie tylko reguluje metabolizm węglowodanów (problemy z cukrem w organizmie pomaga rozwiązać dieta insulinooporność) i białka, ale również magazynuje glikogen, mnóstwo witamin i minerałów. Jedną z = głównych funkcji wątroby jest oczyszczanie organizmu z toksyn.

Dieta na regenerację wątroby – Co można jeść?

To zmodyfikowana forma diety lekkostrawnej, w której dużą uwagę przywiązujemy do monitorowania spożycia dziennej ilości tłuszczu, przy czym należy ograniczyć tłuszcz pochodzenia zwierzęcego.

  • Dozwolone tłuszcze roślinne to olej rzepakowy, oliwa z oliwek, olej lniany i kokosowy, przy czym najbardziej pożądane, będą te z omega-3! Staramy się ograniczać również masło, do niewielkich ilości extra 82%!
  • Staramy się zwiększyć do maksimum ilość warzyw i owoców, zwłaszcza tych, bogatych w karoteny. Wskazane są więc mocno zielone warzywa (szpinak, jarmuż, sałaty), jak również czerwone i pomarańczowe (pomidor bez skóry, marchew, dynia, morela, brzoskwinia, mango i melon)
  • Kluczowa w diecie wątrobowej jest ilość i częstotliwość posiłków- 5-6 niewielkich posiłków o stałych porach dnia! Chodzi o regularne dostarczenie organizmowi niezbędnych kalorii, w mniejszych porcjach, co ułatwi proces trawienia i metabolizowania składników odżywczych.
  • Dzienny rozkład energii, powinien być zbilansowany według proporcji: 15% białko, 20% tłuszcz i ok 65% węglowodany, nie pomijając niezbędnych składników odżywczych i witamin.

Zmiana stylu życia jest czynnikiem koniecznym przy uruchomieniu procesów regeneracji wątroby. Konkretne zaprzestanie nadużywania produktów wywołujących stan zapalny, w połączeniu z planem żywieniowym, może skutecznie doprowadzić do jej odbudowy. Dieta skoncentrowana jest na regenerację gruczołu wątroby oraz likwidację ognisk zapalnych! Jeśli ktoś cierpi na marskość wątroby, przez co doszło do usunięcia znacznej części wątroby, to musi wiedzieć, że gruczoł ten potrafi z 1/4 płata się zregenerować i zacząć normalnie funkcjonować. Jeżeli masz problem z tarczycą zacznij stosować po konsultacji z lekarzem dietę na niedoczynność tarczycy lub nadczynność.

Porzeczkowa 14b | 55-002 Kamieniec Wrocławski
Pon-Sob: 9:00-18:00

Bądź na Bieżąco

Dodaj swój adres email i otrzymuj powiadomienia o nowościach i promocjach.