Dieta Żołądkowa – Na Żołądek

Kategoria:

99.00 

Ilość Dni: 7
Ilość posiłków w ciągu dnia:
5
Kaloryczność: 1600 kcal lub 2500 kcal
Możliwość powtarzania: Tak
Czas wysłania: do 12h
Plan dietetyczny zawiera:

📋  7-Dniowy Jadłospis
🛒  Lista Zakupów
📝  Wydruk na Lodówkę

Wyczyść

Dla kogo odpowiednia będzie dieta żołądkowa?

Dieta żołądkowa jest zmodyfikowanym sposobem żywienia dla wszystkich osób, które cierpią na wszelkie dolegliwości związane z układem pokarmowym, między innymi: nieżyt żołądka (zapalenie), wrzody żołądka i dwunastnicy, refluks, nadkwasota. Modyfikacja sposobu żywienia ma głównie podstawy diety lekkostrawnej z eliminacją produktów wzmagających wydzielanie soku żołądkowego, a więc regenerujących, łagodzących stany zapalne organizmu i odciążających organizm.

Wszelkie dolegliwości żołądka, mogą objawiać się silnym bólem, uciskiem, nudnościami, wymiotami i biegunką. W takich sytuacjach, należy działać natychmiast. Ograniczając wiele pokarmów można przypadkowo wejść w anemię, co będzie wymagało zupełnie innej diety na anemię.

Dieta żołądkowa czego nie można jeść?

  1. W pierwszej kolejności rezygnujemy z wszystkich produktów wysoko przetworzonych, smażonych, wzdymających. Zakazany jest alkohol, mocna kawa i herbata!
  2. Regulujemy częstotliwość przyjmowania posiłków do 5-6 mniejszych w regularnych odstępach czasu, co ułatwi proces trawienia i metabolizowania składników odżywczych.
  3. Rezygnujemy z wszystkich produktów, które WZMAGAJĄCYCH WYDZIELANIE SOKU ŻOŁĄDKOWEGO: (ostre przyprawy, mocna kawa, herbata, alkohol, napoje gazowane, smażone i ciężkostrawne potrawy, tłuste wywary mięsne i grzybowe, tłuste i wędzone mięsa, wędliny, ryby oraz marynowane, octowe warzywa!
  4. Ograniczamy błonnik pokarmowy używając zawsze świeżych i młodych warzyw i owoców, obierając skórkę z dojrzałych warzyw i owoców, wydłużając czas gotowania potraw. Dobrym sposobem jest także rozdrabnianie, przecieranie (soki, przeciery, konfitury, zamiast całych owoców).
  5. Eliminujemy produkty z pełnego przemiału, zastępując lekkostrawnymi: kasza kus-kus, pieczywo pszenne, sucharki.

Dieta na żołądek, co można jeść?

  1. Wprowadzamy do diety zdrowe tłuszcze jedno i wielo-nienasycone, z jak największą ilością kwasów omega-3 (olej lniany, olej rzepakowy, oliwa z oliwek i inne oleje z pestek.
  2. Zwracamy uwagę na karoteny, czyli wprowadzamy do jadłospisu dużą ilość warzyw i owoców bogatych w te składniki (mocno zielone, czerwone i pomarańczowe).

Ważne jest, aby przejść na zdrowy, zbilansowany program żywieniowy. Ponadto wykluczyć te produkty, które wywołują i utrzymują stany zapalne. Jedząc zdrową, naturalną żywność w regularnych odstępach czasu, jesteśmy w stanie w dość krótkim czasie poprawić stan naszego zdrowia.

Podobnie jak w przypadku wielu schorzeń istnieją pewne czynniki ryzyka, które zwiększają prawdopodobieństwo wystąpienia zapalenia żołądka. Niektóre z tych czynników, takie jak genetyka, nie są czymś, nad czym masz kontrolę. Inne, takie jak czynniki związane ze stylem życia, można modyfikować.  Dieta to obszar, w którym możesz czuć się zmotywowany do wprowadzenia zmian jeszcze przed rozpoznaniem zapalenia żołądka. Objawy tego stanu mogą powodować nudności po zjedzeniu pewnych pokarmów, których naturalnie będziesz chciał unikać. Jedną z pierwszych zmian, jakie możesz wprowadzić, jest przestrzeganie diety przeciw zapaleniu żołądka, która może pomóc w radzeniu sobie z objawami, a nawet może pomóc w zapobieganiu zapaleniu żołądka. Podstawowym założeniem diety nieżyt żołądka jest unikanie kwaśnych, pikantnych potraw na rzecz niskokwasowych, niskocukrowych podobnie jak w diecie insulinooporność.

Porzeczkowa 14b | 55-002 Kamieniec Wrocławski
Pon-Sob: 9:00-18:00

Bądź na Bieżąco

Dodaj swój adres email i otrzymuj powiadomienia o nowościach i promocjach.