Dieta Żołądkowa – Na Żołądek

(3 opinie klienta)
SKU: brak Kategoria:

99.00

Ilość Dni: 7
Ilość posiłków w ciągu dnia:
5
Kaloryczność: 1600 kcal lub 2500 kcal
Możliwość powtarzania: Tak

Wyczyść

Dla kogo odpowiednia będzie dieta żołądkowa?

Dieta żołądkowa jest zmodyfikowanym sposobem żywienia dla wszystkich osób, które cierpią na wszelkie dolegliwości związane z układem pokarmowym, między innymi: nieżyt żołądka (zapalenie), wrzody żołądka i dwunastnicy, refluks, nadkwasota. Modyfikacja sposobu żywienia ma głównie podstawy diety lekkostrawnej z eliminacją produktów wzmagających wydzielanie soku żołądkowego, a więc regenerujących, łagodzących stany zapalne organizmu i odciążających organizm.

Wszelkie dolegliwości żołądka, mogą objawiać się silnym bólem, uciskiem, nudnościami, wymiotami i biegunką. W takich sytuacjach, należy działać natychmiast!

Dieta żołądkowa czego nie można jeść?

  1. W pierwszej kolejności rezygnujemy z wszystkich produktów wysoko przetworzonych, smażonych, wzdymających. Zakazany jest alkohol, mocna kawa i herbata!
  2. Regulujemy częstotliwość przyjmowania posiłków do 5-6 mniejszych w regularnych odstępach czasu, co ułatwi proces trawienia i metabolizowania składników odżywczych.
  3. Rezygnujemy z wszystkich produktów, które WZMAGAJĄCYCH WYDZIELANIE SOKU ŻOŁĄDKOWEGO: (ostre przyprawy, mocna kawa, herbata, alkohol, napoje gazowane, smażone i ciężkostrawne potrawy, tłuste wywary mięsne i grzybowe, tłuste i wędzone mięsa, wędliny, ryby oraz marynowane, octowe warzywa!
  4. Ograniczamy błonnik pokarmowy używając zawsze świeżych i młodych warzyw i owoców, obierając skórkę z dojrzałych warzyw i owoców, wydłużając czas gotowania potraw. Dobrym sposobem jest także rozdrabnianie, przecieranie (soki, przeciery, konfitury, zamiast całych owoców).
  5. Eliminujemy produkty z pełnego przemiału, zastępując lekkostrawnymi: kasza kus-kus, pieczywo pszenne, sucharki.

Dieta na żołądek, co można jeść?

  1. Wprowadzamy do diety zdrowe tłuszcze jedno i wielo-nienasycone, z jak największą ilością kwasów omega-3 (olej lniany, olej rzepakowy, oliwa z oliwek i inne oleje z pestek.
  2. Zwracamy uwagę na karoteny, czyli wprowadzamy do jadłospisu dużą ilość warzyw i owoców bogatych w te składniki (mocno zielone, czerwone i pomarańczowe).

Ważne jest, aby przejść na zdrowy, zbilansowany program żywieniowy. Ponadto wykluczyć te produkty, które wywołują i utrzymują stany zapalne. Jedząc zdrową, naturalną żywność w regularnych odstępach czasu, jesteśmy w stanie w dość krótkim czasie poprawić stan naszego zdrowia!

Podobnie jak w przypadku wielu schorzeń, istnieją pewne czynniki ryzyka, które zwiększają prawdopodobieństwo wystąpienia zapalenia żołądka. Niektóre z tych czynników, takie jak genetyka, nie są czymś, nad czym masz kontrolę. Inne, takie jak czynniki związane ze stylem życia, można modyfikować.  Dieta to obszar, w którym możesz czuć się zmotywowany do wprowadzenia zmian jeszcze przed rozpoznaniem zapalenia żołądka. Objawy tego stanu mogą powodować nudności po zjedzeniu pewnych pokarmów, których naturalnie będziesz chciał unikać. Jedną z pierwszych zmian, jakie możesz wprowadzić, jest przestrzeganie diety przeciw zapaleniu żołądka, która może pomóc w radzeniu sobie z objawami, a nawet może pomóc w zapobieganiu zapaleniu żołądka. Podstawowym założeniem diety nieżyt żołądka jest unikanie kwaśnych, pikantnych potraw na rzecz niskokwasowych, niskocukrowych.

3 opinie dla Dieta Żołądkowa – Na Żołądek
  1. Avatar

    PaniDieta.pl

    Mam dla Ciebie specjalistycznie przygotowaną dietę żołądkowa. Masz chory żołądek? Nie czekaj, zamów plan dietetyczny!

  2. Avatar

    Sebastian

    Profesjonalnie przygotowane przepisy dla diety żołądkowej.

  3. Avatar

    Kamila

    Dieta żołądkowa idealnie pomoże przy problemach żołądkowych. Teraz już wiadomo co jeść, a czego nie można jeść!

Dodaj opinię

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Porzeczkowa 14b | 55-002 Kamieniec Wrocławski
Pon-Sob: 9:00-18:00

Bądź na Bieżąco

Dodaj swój adres email i otrzymuj powiadomienia o nowościach i promocjach.