Dieta Nadczynność Tarczycy

Kategoria:

99.00 

Ilość Dni: 7
Ilość posiłków w ciągu dnia:
5
Kaloryczność: 1600 kcal lub 2500 kcal
Możliwość powtarzania: Tak
Czas wysłania: do 12h
Plan dietetyczny zawiera:

📋  7-Dniowy Jadłospis
🛒  Lista Zakupów
📝  Wydruk na Lodówkę

Wyczyść

W czym pomoże ci zamówiony plan dietetyczny?

  • Dieta przy nadczynności tarczycy została opracowana przez certyfikowanego dietetyka
  • Poznasz zdrowy sposób odżywiania się przy problemach z nadczynnościom tarczycy
  • 7-dniowy plan żywieniowy zawiera wyselekcjonowane potrawy
  • Potrawy w planie żywieniowym są smaczne i sprawdzone przez wielu pacjentów

Czym jest dieta nadczynność tarczycy?

Nadczynność tarczycy jest odwrotnością niedoczynności, co oznacza że tarczyca produkuje zbyt wielką ilość hormonów, objawiającą się dość doskwierającym samopoczuciem. To samo można stwierdzić o diecie, która przy nadczynności tarczycy jest inna jak dieta przy niedoczynności tarczycy.

Czy potrzebujesz diety na nadczynność tarczycy?

Metabolizm przyspiesza! Zaczynasz odczuwać drażliwość i nerwowość. Organizm zwiększa obroty, co za tym idzie – intensywne odczucia gorąca, nadmierna potliwość, wilgotne dłonie, duszność, opuchnięte ciało, drżenie rąk, przyspieszone bicie serca, które może prowadzić do migotania przedsionków, a nawet problemów z pracą serca. Również z nieprawidłowościami w działaniu tarczycy, łączone są pogorszenie i osłabienie stanu skóry, czy włosów. Ponadto występują zaburzenia w cyklu miesiączkowym, które mogą prowadzić do jej całkowitego zaniku na jakiś czas!

Uciążliwymi dolegliwościami nadczynności tarczycy, są te związane z układem trawiennym. Następuje dość mocne rozregulowanie pracy organizmu przez szybką przemianę materii, co często skutkuje pojawieniem się uciążliwych biegunek, ale równie częste są zaparcia.

Jak widać hormon tarczycy, odpowiada za wiele sfer naszego organizmu m.in. popularna w dzisiejszych czasach dieta Hashimoto też dotyczy problemów z tarczycą. Aby upewnić się w diagnozie, wymagane jest oznaczenie podstawowych badań laboratoryjnych z krwi (TSH, FT4, FT3), tak aby przekonać się, czy tarczyca produkuje wystarczającą ilość hormonów, zgodnie z potrzebami naszego organizmu. Czasami nieuniknione jest również wykonanie USG tarczycy lub innych, dodatkowych prześwietleń, czy biopsji.

Dla Kogo niezbędna jest dieta na nadczynność tarczycy?

  • Dietę na nadczynność tarczycy, stosuje się w sytuacjach, gdy występuje przewlekłe lub ostre zapalenie tarczycy, choroba Gravesa-Basedowa lub wole guzkowe.
  • W łagodzeniu dolegliwości, konieczny jest zbilansowany plan żywieniowy!
  • Dieta powinna mieć charakter lekkostrawny, eliminując produkty, które mogłyby obciążyć organizm (gruboziarniste pieczywo, kasze, produkty kapustne, wzdymające, groch, soja, fasola oraz wszelkie orzechy, migdały).
  • Należy wyeliminować ostre przyprawy (papryka, chili, imbir, curry, pieprz), zamieniając na naturalne zioła.
  • Zadbać o dobre źródła białka pełnowartościowego, kwasów tłuszczowychomega 3, i węglowodanów złożonych o niskim ładunku glikemicznym, bogate w błonnik, które zapewnią stopniowe uwalnianie glukozy do krwi.
  • Wyeliminować węglowodany proste, które zaburzają metabolizm.

Jakie są objawy nadczynności tarczycy?

Tarczyca codziennie produkuje hormony tarczycy T3 (trójjodotyronina) i T4 (L-tyroksyna). Aby utrzymać produkcję, przysadka mózgowa reguluje uwalnianie hormonów za pomocą hormonu TSH (hormon stymulujący tarczycę). Wysoce aktywna tarczyca działa bez przerwy i dlatego uwalnia zbyt wiele hormonów. Choroba ta znana jest jako nadczynność tarczycy.

Nadgorliwa tarczyca objawia się wieloma objawami, ale często nie są one przypisywane zaburzeniom czynnościowym. Utrata apetytu, utrata masy ciała, zaburzenia snu, niepokój nerwowy, problemy z wydajnością i koncentracją, kołatanie serca lub drżenie to częste działania niepożądane. Kobiety są około 4 razy bardziej narażone na choroby tarczycy niż mężczyźni. Przyczyną tego są zmiany hormonalne w niektórych fazach życia, takich jak ciąża. Jeśli Twój lekarz zdiagnozował nadczynność tarczycy, możesz wpływać na sposób radzenia sobie z chorobą specjalną dietą, ale nie możesz jej wyleczyć!

Odżywianie przy wysoce aktywnej tarczycy

Aby produkować hormony tarczycy T3 i T4, tarczyca potrzebuje jodu. W przypadku nadmiernej aktywności hormonów wytwarzanych jest zbyt wiele hormonów, dlatego lekarze zalecają w miarę możliwości unikanie pokarmów bogatych w jod. Niemieckie badania naukowe zalecają dzienne spożycie jodu w wysokości 200 mikrogramów. Od 51 roku życia tylko 180 μg / dzień.

Szczególnie potrawy takie jak ryby morskie, owoce morza lub niektóre wody mineralne zawierają duże ilości jodu. Taniej oczywiście jest wybierać produkty o niskiej zawartości jodu w codziennej diecie, takie jak owoce, chude mięso, ryż i biały chleb zamiast czarnego pieczywa. Należy unikać kawy i alkoholu, nie ze względu na zawartość jodu, ale żeby jeszcze bardziej nie obciążać układu nerowego.

Porzeczkowa 14b | 55-002 Kamieniec Wrocławski
Pon-Sob: 9:00-18:00

Bądź na Bieżąco

Dodaj swój adres email i otrzymuj powiadomienia o nowościach i promocjach.