Dieta Niedoczynność Tarczycy

(1 opinia klienta)
Kategoria:

99.00

Ilość Dni: 7
Ilość posiłków w ciągu dnia:
5
Kaloryczność: 1600 kcal lub 2500 kcal
Możliwość powtarzania: Tak

Wyczyść

Opis

Czym jest dieta niedoczynność tarczycy?

Jakie wysyła sygnały, gdy dochodzi do nieprawidłowego funkcjonowania?

Kiedy dieta na niedoczynność tarczycy może Ci pomóc? Gdy metabolizm zwalnia, zaczynasz odczuwać zmęczenie i senność. Organizm zwalnia obroty, co za tym idzie – spowolnienie czynności serca, niskie ciśnienie tętnicze, uczucie zimna, suchość i łuszczenie skóry! Mogą pojawić się zaparcia, problem z trudnym do opanowania przyrostem masy ciała. Również z nieprawidłowościami w działaniu tarczycy, łączone są objawy depresji, zaburzenia cyklu miesiączkowego, czy problemy z płodnością!

Jak widać hormon tarczycy, odpowiada za wiele sfer naszego organizmu. Aby upewnić się w diagnozie, wymagane jest oznaczenie podstawowych badań laboratoryjnych z krwi (TSH), tak aby przekonać się, czy tarczyca produkuje wystarczającą ilość hormonów, zgodnie z potrzebami naszego organizmu!

Dla Kogo niezbędna jest dieta na niedoczynność tarczycy?

Dietę na niedoczynność tarczycy, stosuje się w sytuacjach, gdy występuje przewlekłe zapalenie tarczycy, zwane chorobą Haschimoto lub po zabiegach usunięcia tarczycy!

Z uwagi na wolniejszy metabolizm, zaleca się przyjmowanie znacznie mniejszej ilości kalorii, niż u osoby zdrowej. Ponadto należy pamiętać o:

• Jedzeniu 4-5 niewielkich posiłków w regularnych odstępach czasu, dzięki
czemu organizm nie będzie zmuszony oszczędzać oraz łatwiej i szybciej
zwiększy metabolizm przez trawiony pokarm.
• Nie przejadać się na wieczór, aby nie obciążać układu pokarmowego.
Ostatni posiłek, należy zjadać min. 3 godziny przed snem.
• Dbać o odpowiednią ilość i jakość płynów w diecie (niegazowana woda z dużą zawartością minerałów, w tym jodu).
• Szczególnie zadbać o takie minerały jak: żelazo, jod, selen i cynk.
• Zwrócić uwagę na produkty „wolotwórcze”, które ograniczają przyswajanie
jodu z żywności (warzywa kapustne, soja, rzepa, rzodkiew, nasiona
gorczycy, orzeszki ziemne).
• Zadbać o dobre źródła białka pełnowartościowego, kwasów tłuszczowych
omega 3, i węglowodanów złożonych o niskim ładunku glikemicznym, bogate w błonnik, które zapewnią stopniowe uwalnianie glukozy do krwi.
• Wyeliminować węglowodany proste, które zaburzają metabolizm.

1 opinia dla Dieta Niedoczynność Tarczycy

  1. Avatar

    PaniDieta.pl

    Dieta niedoczynność tarczycy to 7 dniowy plan dietetyczny, który pomoże Ci nauczyć się sposobu odżywiania, który pomoże Twojej tarczycy 🙂

Dodaj opinię

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Porzeczkowa 14b | 55-002 Kamieniec Wrocławski
Pon-Sob: 9:00-18:00

Bądź na Bieżąco

Dodaj swój adres email i otrzymuj powiadomienia o nowościach i promocjach.