Dieta Insulinooporność

(3 opinie klienta)
Kategoria:

99.00 

Ilość Dni: 7
Ilość posiłków w ciągu dnia:
5
Kaloryczność: 1600 kcal lub 2500 kcal
Możliwość powtarzania: Tak
Czas wysłania: do 12h
Plan dietetyczny zawiera:

📋  7-Dniowy Jadłospis
🛒  Lista Zakupów
📝  Wydruk na Lodówkę

Wyczyść

Opis

Co znajdziesz w 7 dniowym planie – Dieta Insulinooporność?

  • Dieta dla insulinoopornych została opracowana przez Certyfikowanego Dietetyka
  • Plan żywieniowy pomoże ci poznać prawidłowe zasady żywienia przy insulinooporności
  • W planie żywieniowym znajdziesz wiele praktycznych przepisów
  • Potrawy opracowane są tak, że zasmakują całej rodzinie

Dla kogo dieta insulinooporność?

Dieta insulinooporność to plan żywieniowy, w ofercie naszego sklepu internetowego, który pomoże każdemu, kto zmaga się z tą chorobą. Choroba ta powiązana jest z zespołem metabolicznym, który wraz z towarzyszącą niejednokrotnie otyłością, prowadzi do stanu zapalnego całego organizmu. Celem leczenia jest przede wszystkim zapobieganie rozwoju cukrzycy typu drugiego, a także towarzyszącemu nadciśnieniu tętniczemu.

Insulinooporność to stan, w którym komórki przestają reagować na działanie hormonu insuliny (jej zadaniem jest regulowanie i obniżanie poziomu cukru we krwi po spożytych węglowodanach). Węglowodany są rozkładane do cukru prostego, czyli glukozy, po czym wchłaniane do krwiobiegu, podnosząc poziom cukru we krwi. Trzustka wydziela insulinę, której zadaniem jest przywrócenie na powrót poziomu równowagi i umożliwienie naładowania komórek naszego ciała glukozą (w pierwszej kolejności komórki mięśniowe, a w drugiej tłuszczowe). U osób z IO ten poziom równowagi nie zostaje osiągnięty przez zatrzymanie insuliny na wysokim poziomie. Stąd uniemożliwiony proces spalania tkanki tłuszczowej.

Redukcja masy ciała, może nastąpić wyłącznie przez zmianę dotychczasowych nawyków żywieniowych. Zalecane jest wprowadzenie diety insulinooporność tj. zbilansowany jadłospis, z obniżeniem kaloryczności na poziomie nawet 500-1000 kcal na dobę, w stosunku do dziennego zapotrzebowania!

Sprawdź także nasze inne diety jak np. dieta przy dnie moczanowej.

Ponadto dieta w insulinooporności ułożona jest w oparciu o stałe zasady:

  1. W diecie regulującej IO, zaleca się podniesienie poziomu tłuszczu – kosztem węglowodanów, ponieważ tłuszcz nie wywołuje wyrzutu insuliny, a nawet go obniża
  2. Obniżenie ilości węglowodanów (dieta w insulinooporności będzie zawierać głównie węglowodany złożone)
  3. Należy wyeliminować całkowicie węglowodany proste
  4. Trzeba ograniczyć mleko i przetwory mleczne, gdyż są wysoko insulinogenne i nie sprzyja ja to w diecie insulinooporność
  5. Powinieneś całkowicie wykluczyć produkty przetworzone, gotowe, typy
    „instant”, produkty „light” i „zero kalorii” z dużą ilością cukru i sztucznych
    konserwantów
  6. Należy unikać nadmiaru stymulatorów takich jak kawa, alkohol, napoje
    energetyczne
  7. Należy stosować produkty z niskim indeksem glikemicznym

Dieta Insulinooporność – Jak zacząć?

Po zdiagnozowaniu insulinooporności lub choć jednej z chorób współtowarzyszących, należy natychmiast przystąpić do działania! Brak prawidłowej diagnozy, często przesuwa w czasie bieg po lepszą formę lub idealną sylwetkę. Do odchudzania, należy podejść rozsądnie, skupiając się na szerszej perspektywie, nie porywając na drobne spadki masy ciała. Należy na stałe zmienić nawyki na dobre, obserwować swój organizm i wraz z indywidualnie zbilansowaną dietą – rozpocząć etap wprowadzania zmian. Uważaj na stopień zbilansowania diety, gdy potrzebujesz diety na celiakia.

Jeśli chodzi o zapobieganie cukrzycy, Twoja dieta może mieć duże znaczenie. A jeśli już to masz, zmiana diety na dieta insulinooporność może pomóc Ci lepiej sobie z tym poradzić. Odpowiednia mieszanka pokarmów pozwala kontrolować poziom insuliny i cukru we krwi . Kiedy masz insulinooporność, ta równowaga nie działa. Twojemu organizmowi trudniej jest spalać żywność na energię. A gdy we krwi gromadzi się zbyt dużo cukru , możesz być na drodze do stanu przedcukrzycowego typu 2 lub cukrzycy, a to może doprowadzić cię do obowiązku korzystania z  diety w insulinooporności.

3 opinie dla Dieta Insulinooporność

  1. Halina.B.

    Co tu dużo pisać. Dobry dietetyk na odpowiednim miejscu. Dieta działa bardzo dobrze, nie jest jakaś skomplikowana, a przede wszystkim jest bardzo smaczna. Sporo przepisów wejdzie na stałe do mojej kuchni :). Mogę śmiało polecić innym.

  2. Sebastian (zweryfikowany)

    Polecam profesjonalną dietę dla insulinoopornych!

  3. Jacek

    Po pierwszej przygotowanej dla mnie diecie, znacząco wzrosła u mnie motywacja do wprowadzenia zmian w moim odżywianiu. Plan dietetyczny rozpisany został idealnie pod moje możliwości jedzeniowe (chodziło głównie o pory jedzenia). Współpracę polecam każdej osobie chorującej na insulinooporność.

Dodaj opinię

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Porzeczkowa 14b | 55-002 Kamieniec Wrocławski
Pon-Sob: 9:00-18:00

Bądź na Bieżąco

Dodaj swój adres email i otrzymuj powiadomienia o nowościach i promocjach.