Dieta Niedoczynność Tarczycy

(3 opinie klienta)
SKU: brak Kategoria:

99.00

Ilość Dni: 7
Ilość posiłków w ciągu dnia:
5
Kaloryczność: 1600 kcal lub 2500 kcal
Możliwość powtarzania: Tak

Wyczyść

Czym jest dieta niedoczynność tarczycy?

Kiedy dieta niedoczynność tarczycy może Ci pomóc? Gdy metabolizm zwalnia, zaczynasz odczuwać zmęczenie i senność. Organizm zwalnia obroty, co za tym idzie – spowolnienie czynności serca, niskie ciśnienie tętnicze, uczucie zimna, suchość i łuszczenie skóry! Mogą pojawić się zaparcia, problem z trudnym do opanowania przyrostem masy ciała. Również z nieprawidłowościami w działaniu tarczycy, łączone są objawy depresji, zaburzenia cyklu miesiączkowego, czy problemy z płodnością!

Jak widać hormon tarczycy, odpowiada za wiele sfer naszego organizmu. Aby upewnić się w diagnozie, wymagane jest oznaczenie podstawowych badań laboratoryjnych z krwi (TSH), tak aby przekonać się, czy tarczyca produkuje wystarczającą ilość hormonów, zgodnie z potrzebami naszego organizmu!

Dla Kogo niezbędna jest dieta niedoczynność tarczycy?

Dietę na niedoczynność tarczycy, stosuje się w sytuacjach, gdy występuje przewlekłe zapalenie tarczycy, zwane chorobą Haschimoto lub po zabiegach usunięcia tarczycy!

Z uwagi na wolniejszy metabolizm, zaleca się przyjmowanie znacznie mniejszej ilości kalorii, niż u osoby zdrowej. Ponadto należy pamiętać o:

  1. Jedzeniu 4-5 niewielkich posiłków w regularnych odstępach czasu, dzięki czemu organizm nie będzie zmuszony oszczędzać oraz łatwiej i szybciej zwiększy metabolizm przez trawiony pokarm.
  2. Nie przejadać się na wieczór, aby nie obciążać układu pokarmowego.
  3. Ostatni posiłek, należy zjadać min. 3 godziny przed snem.
  4. Dbać o odpowiednią ilość i jakość płynów w diecie (niegazowana woda z dużą zawartością minerałów, w tym jodu).
  5. Szczególnie zadbać o takie minerały jak: żelazo, jod, selen i cynk.
  6. Zwrócić uwagę na produkty „wolotwórcze”, które ograniczają przyswajanie jodu z żywności (warzywa kapustne, soja, rzepa, rzodkiew, nasiona gorczycy, orzeszki ziemne).
  7. Zadbać o dobre źródła białka pełnowartościowego, kwasów tłuszczowych omega 3, i węglowodanów złożonych o niskim ładunku glikemicznym, bogate w błonnik, które zapewnią stopniowe uwalnianie glukozy do krwi.
  8. Wyeliminować węglowodany proste, które zaburzają metabolizm.

Co jeść i czego nie jeść w niedoczynności tarczycy?

Hormon tarczycy pomaga kontrolować szybkość metabolizmu. Im szybszy metabolizm, tym więcej kalorii spala organizm w spoczynku. Osoby z niedoczynnością tarczycy wytwarzają mniej hormonów tarczycy. Oznacza to, że mają wolniejszy metabolizm i spalają mniej kalorii w spoczynku. Wolny metabolizm wiąże się z wieloma zagrożeniami dla zdrowia.

Może powodować:

    • zmęczenie
    • zwiększać poziom cholesterolu we krwi
    • utrudniać odchudzanie.

Jeśli z niedoczynnością tarczycy trudno jest utrzymać wagę, spróbuj wykonać kardio o umiarkowanej lub dużej intensywności. Obejmuje to ćwiczenia, takie jak szybki marsz, bieganie, piesze wycieczki i wiosłowanie. Badania pokazują, że ćwiczenia aerobowe o umiarkowanej lub dużej intensywności mogą pomóc zwiększyć poziom hormonów tarczycy. To z kolei może pomóc przyspieszyć metabolizm i może być elementem uzupełniającym dietę na niedoczynność tarczycy. Osoby z niedoczynnością tarczycy mogą również skorzystać na zwiększeniu spożycia białka. Badania pokazują, że diety o wyższej zawartości białka pomagają zwiększyć tempo metabolizmu.

Po co nam tarczyca?

Nasza maleńka, ale potężna tarczyca jest jedną z głównych siłowni organizmu – a kiedy nie działa prawidłowo, jesteśmy narażeni na jedną z wielu chorób tarczycy. Te zaburzenia mogą być frustrujące, wyniszczające i trudne do opanowania – ale nie jesteś sam w walce i można to zrobić. Szacuje się, że wielu polaków życje z zaburzeniami tarczycy (wielu z nich nie zdaje sobie z tego sprawy!). Ty lub ktoś, kogo kochasz, możesz być jednym z nich.

Jeden z najczęstszych problemów z tarczycą? Niedoczynność tarczycy. Jest to stan, który występuje, gdy organizm nie wytwarza wystarczającej ilości hormonu tarczycy – w przeciwieństwie do nadczynności tarczycy, w której organizm wytwarza zbyt dużo hormonu tyroksyny.

Hormony tarczycy są niezwykle ważne, odgrywając główną rolę we wszystkim, od naprawy komórek i metabolizmu po regulację poziomu energii i nastroju. Bez tych hormonów osoby z niedoczynnością tarczycy mają do czynienia z całą gamą potencjalnie ryzykownych objawów i powikłań. Niestety lista skutków ubocznych jest długa. W poważnych przypadkach może wystąpić śpiączka obrzęku śluzowatego. Jest to sytuacja zagrażająca życiu, w której ciężka niedoczynność tarczycy może prowadzić do spowolnienia funkcji umysłowych, hipotermii i niewydolności narządów.

Minerały i składniki odżywcze na niedoczynność tarczycy

Składniki odżywcze odgrywają dużą rolę w funkcjonowaniu tarczycy. Pamiętasz, jak wspominaliśmy o jodzie? Istnieje wiele badań klinicznych potwierdzających związek między jodem a czynnością tarczycy. Według jednego z badań „przewlekłe narażenie na nadmiar jodu z wody lub słabo monitorowanej soli jest czynnikami ryzyka niedoczynności tarczycy”. Tak – zbyt dużo jodu może być prawdziwym problemem.

Aby jeszcze bardziej skomplikować sprawę, według innego badania niedobór jodu może również prowadzić do problemów z tarczycą. Dlatego tak ważne jest, aby porozmawiać z lekarzem o sprawdzaniu poziomu jodu – zwłaszcza jeśli uważasz, że otrzymujesz za dużo lub za mało tego składnika. Jeśli jesz za mało, upewnij się, że używasz w jedzeniu soli jodowanej. Jedzenie owoców morza (patrz poniżej) może również pomóc, podobnie jak suplementy jodu. Jednak nie przesadzaj.

Jak dieta wpływa na niedoczynność tarczycy?

Niedoczynność tarczycy występuje, gdy organizm nie wytwarza wystarczającej ilości hormonów tarczycy. Często lekarze leczą niedoczynność tarczycy lekami, które zastępują hormony tarczycy. Chociaż dieta nie może wyleczyć niedoczynności tarczycy, odgrywa trzy główne role w leczeniu tej choroby:

  • Pokarmy zawierające określone składniki odżywcze, takie jak jod, selen i cynk, mogą pomóc w utrzymaniu prawidłowej funkcji tarczycy.
  • Inne pokarmy zakłócają normalną czynność tarczycy, na przykład te zawierające goitrogeny i soję, więc ograniczenie ich może złagodzić objawy.
  • Niektóre pokarmy i suplementy mogą wpływać na wchłanianie przez organizm leków zastępujących tarczycę, więc ograniczenie tych produktów może również pomóc.
  • Niedoczynność tarczycy może prowadzić do przyrostu masy ciała, ponieważ może spowolnić metabolizm człowieka.

Dlatego każda osoba z niedoczynnością tarczycy powinna dążyć do zdrowej diety zapobiegającej przybieraniu na wadze. Wprowadzenie zmian w diecie może mieć wpływ na samopoczucie danej osoby i może pomóc poprawić jej jakość życia. Poniższe sekcje określają niektóre składniki odżywcze, które mogą pomóc osobom z niedoczynnością tarczycy, oraz jakie pokarmy je zawierają.

 

3 opinie dla Dieta Niedoczynność Tarczycy
  1. Avatar

    PaniDieta.pl

    Dieta niedoczynność tarczycy to 7 dniowy plan dietetyczny, który pomoże Ci nauczyć się sposobu odżywiania, który pomoże Twojej tarczycy 🙂

  2. Avatar

    Viral

    Bardzo profesjonalnie przygotowana dieta na niedoczynność tarczycy.

  3. Avatar

    K.Wroc

    Polecam produkt dieta w niedoczynności tarczy!

Dodaj opinię

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Porzeczkowa 14b | 55-002 Kamieniec Wrocławski
Pon-Sob: 9:00-18:00

Bądź na Bieżąco

Dodaj swój adres email i otrzymuj powiadomienia o nowościach i promocjach.