Dieta Nadczynność Tarczycy

(1 opinia klienta)
SKU: brak Kategoria:

99.00

Ilość Dni: 7
Ilość posiłków w ciągu dnia:
5
Kaloryczność: 1600 kcal lub 2500 kcal
Możliwość powtarzania: Tak

Wyczyść

Czym jest dieta nadczynność tarczycy?

Nadczynność tarczycy jest odwrotnością niedoczynności, co oznacza że tarczyca produkuje zbyt wielką ilość hormonów, objawiającą się dość doskwierającym samopoczuciem!

Czy potrzebujesz diety na nadczynność tarczycy?

Metabolizm przyspiesza! Zaczynasz odczuwać drażliwość i nerwowość. Organizm zwiększa obroty, co za tym idzie – intensywne odczucia gorąca, nadmierna potliwość, wilgotne dłonie, duszność, opuchnięte ciało, drżenie rąk, przyspieszone bicie serca, które może prowadzić do migotania przedsionków, a nawet problemów z pracą serca. Również z nieprawidłowościami w działaniu tarczycy, łączone są pogorszenie i osłabienie stanu skóry, czy włosów. Ponadto występują zaburzenia w cyklu miesiączkowym, które mogą prowadzić do jej całkowitego zaniku na jakiś czas!

Uciążliwymi dolegliwościami nadczynności tarczycy, są te związane z układem trawiennym! Następuje dość mocne rozregulowanie pracy organizmu przez szybką przemianę materii, co często skutkuje pojawieniem się uciążliwych biegunek, ale równie częste są zaparcia!

Jak widać hormon tarczycy, odpowiada za wiele sfer naszego organizmu. Aby upewnić się w diagnozie, wymagane jest oznaczenie podstawowych badań laboratoryjnych z krwi (TSH, FT4, FT3), tak aby przekonać się, czy tarczyca
produkuje wystarczającą ilość hormonów, zgodnie z potrzebami naszego organizmu! Czasami nieuniknione jest również wykonanie USG tarczycy lub innych, dodatkowych prześwietleń, czy biopsji.

Dla Kogo niezbędna jest dieta na nadczynność tarczycy?

  • Dietę na nadczynność tarczycy, stosuje się w sytuacjach, gdy występuje przewlekłe lub ostre zapalenie tarczycy, choroba Gravesa-Basedowa lub wole guzkowe.
  • W łagodzeniu dolegliwości, konieczny jest zbilansowany plan żywieniowy!
  • Dieta powinna mieć charakter lekkostrawny, eliminując produkty, które mogłyby obciążyć organizm (gruboziarniste pieczywo, kasze, produkty kapustne, wzdymające, groch, soja, fasola oraz wszelkie orzechy, migdały).
  • Należy wyeliminować ostre przyprawy (papryka, chili, imbir, curry, pieprz), zamieniając na naturalne zioła.
  • Zadbać o dobre źródła białka pełnowartościowego, kwasów tłuszczowychomega 3, i węglowodanów złożonych o niskim ładunku glikemicznym, bogate w błonnik, które zapewnią stopniowe uwalnianie glukozy do krwi.
  • Wyeliminować węglowodany proste, które zaburzają metabolizm.
1 opinia dla Dieta Nadczynność Tarczycy
  1. Avatar

    PaniDieta.pl

    Dieta nadczynność tarczycy została przygotowana specjalnie dla osób, które zmagają się z tą chorobą!

Dodaj opinię

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Porzeczkowa 14b | 55-002 Kamieniec Wrocławski
Pon-Sob: 9:00-18:00

Bądź na Bieżąco

Dodaj swój adres email i otrzymuj powiadomienia o nowościach i promocjach.