Dieta w Ciąży

(1 opinia klienta)
SKU: brak Kategoria:

99.00

Ilość Dni: 7
Ilość posiłków w ciągu dnia:
5
Kaloryczność: 1600 kcal lub 2500 kcal
Możliwość powtarzania: Tak

Wyczyść

Czym jest Dieta w Ciąży?

Jeśli jesteś w ciąży lub planujesz w najbliższym czasie potomstwo, znalazłaś się w odpowiednim miejscu! Podobno sposób, w jaki odżywia się przyszła mama, będzie miało wpływ na stan zdrowia kolejnych dwóch pokoleń! 🙂

To, czym karmimy nasz organizm nie jest obojętne! Nawet więcej, jest kluczowe. Często dla kobiet, które będąc już w trakcie ciąży, postanawiają zmienić całkowicie swoje nawyki żywieniowe, wówczas może okazać się to bardzo trudne. Pod wpływem hormonów, zwłaszcza tych ciążowych, podejmowanie rozsądnych, kulinarnych decyzji jest dyskusyjne;) Dlatego właśnie zmiany i wprowadzenie zdrowych zasad żywieniowych, należy zacząć znacznie najszybciej.

Jak liczone jest zapotrzebowanie kaloryczne w poszczególnych trymestrach ciąży?

Ważne jest, aby zrozumieć zasadę, że będąc w ciąży NIE MUSIMY JEŚĆ ZA DWOJE, LECZ JEŚĆ DLA DWOJGA! To, że wewnątrz rozwija się mały człowiek, nie wymaga jedzenia podwójnych ilości kalorii. Ustalenie zapotrzebowania określa się indywidualnie, w zależności od masy ciała i wzrostu kobiety. W pierwszym trymestrze, zapotrzebowanie się nie zmienia! W drugim wzrasta o ok 300-350 kcal. W trzecim trymestrze wzrasta o kolejne 400-475kcal! Warto dodać, że jeśli przed zajściem w ciążę zmagałaś się z nadwagą, teraz warto kontrolować wagę, aby w ciąży nie przytyć zbyt wiele i wykorzystać, jak najwięcej zapasów tłuszczu!

Dieta dla przyszłej Mamy to nie tylko wzór planowania posiłków, pomysły na zdrowo zbilansowane posiłki, ale również gotowe wskazówki dla całej rodziny. Jeśli chodzi o prawidłowe kształtowanie nawyków.

Co jest ważne w jadłospisie podczas ciąży?

  • w pierwszej kolejności zdrowe, idealnie zbilansowane pod względem
    makroskładników posiłki.
  • pięć mniejszych posiłków (trzy główne i dwa mniejsze) w regularnych odstępach czasu, dla przyzwyczajenia organizmu do stałych dostaw pożywienia. Taki schemat doskonale reguluje metabolizm, bez magazynowania niepotrzebnego tłuszczu.
  • tylko zdrowe, pełnoziarniste produkty w postaci kasz, ziaren, roślinne
    nienasycone kwasy tłuszczowe najlepszej jakości, orzechy, drób, ryby, jajka,
    wszystko pełne witamin i minerałów.
  • eliminacja produktów przetworzonych, gotowych słodyczy, czy wyrobów cukierniczych, półproduktów, glutaminianu sodu, fast foodów, czy słonych przekąsek!
  • właściwie zbilansowane ilości błonnika, żelaza, magnezu i kwasu foliowego w
    odpowiednio wybranych produktach.
  • sezonowe warzywa i owoce to podstawa! Dlatego stanowią podstawę diety!
  • odpowiednie nawodnienie organizmu! Podstawa to 8 szklanek wody dziennie. Pijemy głównie niegazowaną wodę mineralną lub filtrowaną. Warto rozpoczynać dzień od lekko ciepłej, przegotowanej wody z cytryną na czczo. Taka woda pobudza wątrobę, metabolizm i pracę jelit, jak również będzie zapobiegać zaparciom oraz wspomagać usuwanie toksyn z organizmu!
1 opinia dla Dieta w Ciąży
  1. Avatar

    PaniDieta.pl

    Dieta w ciąży pomoże Ci pozbyć się zbędnych kilogramów, a także doprowadzi wszelkie niezbędne składniki odżywcze dla Twojego dziecka 🙂

Dodaj opinię

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Porzeczkowa 14b | 55-002 Kamieniec Wrocławski
Pon-Sob: 9:00-18:00

Bądź na Bieżąco

Dodaj swój adres email i otrzymuj powiadomienia o nowościach i promocjach.